Νέα συστήματα από τη Ford

Ανάμεσα στις σημαντικές λύσεις στον τομέα της ασφάλειας που μας παρουσίασε η Ford στο Άαχεν ξεχώρισαν σίγουρα οι νέου τύπου ζώνες με σύστημα διόγκωσης, συνδυάζοντας την προστασία που προσφέρει μια ζώνη ασφαλείας και ένας αερόσακος. Η ζώνη αυτή είναι σχεδιασμένη για να μειώνει τους τραυματισμούς στο κεφάλι, τον αυχένα και το θώρακα των πίσω επιβατών, συχνά παιδιά και ηλικιωμένοι οι οποίοι ενδέχεται να είναι πιο ευάλωτοι σε τέτοιους τραυματισμούς. Σε περίπτωση ατυχήματος, η ζώνη διογκώνεται αυτόματα διαχέοντας τις δυνάμεις που προκαλούνται από μία σύγκρουση σε μία περιοχή πέντε φορές μεγαλύτερη από την επιφάνεια μιας συμβατικής ζώνης ασφαλείας.

Όπως συμβαίνει και με έναν αερόσακο, αυτός ο νέος τύπος ζώνης ενεργοποιείται όταν οι αισθητήρες σύγκρουσης ανιχνεύσουν σύγκρουση. Αυτό εκτονώνει συμπιεσμένο αέριο από ένα κύλινδρο στην πόρπη μέσα στη ζώνη, διογκώνοντας πλήρως σε λιγότερο από 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Όπως μπορείς να δεις από τη σχετική φωτογραφία, αλλά και όπως μπορούμε να σου ομολογήσουμε από την δοκιμή που είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε αυτή η νέα ζώνη πέρα από την μεγαλύτερη προστασία που προσφέρει στο στήθος, προσφέρει έξτρα και στήριξη στο κεφάλι και τον αυχένα.

Ήδη οι νέες αυτές ζώνες χρησιμοποιούνται από το 2011 στο μοντέλο Ford Explorer στις ΗΠΑ, ενώ μέσα στην επόμενη χρονιά θα κάνουν το ντεμπούτο τους και στην Ευρώπη με το νέο Ford Mondeo.

Εκτός όμως από τη νέα ζώνη της Ford είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και ένα νέο σύστημα που χρησιμοποιείται ήδη σε μοντέλα της εταιρείας (Active City Stop) και έχει ως στόχο να μειώσει τα ατυχήματα (ή τις ζημιές που πρέρχονται από αυτά) που προκαλούνται σε συνθήκες κυκλοφοριακής κίνησης και με ταχύτητες έως 30km/h. Πρόκειται για τα γνωστά κι ανόητα ατυχήματα λόγω απόσπασης της προσοχής. Η λειτουργία του συστήματος είναι απλή: ειδικοί αισθητήρες στο παρμπρίζ του Ford αντιλαμβάνονται την αντανάκλαση σημείων, όπως τα φώτα, του προπορευόμενου αυτοκίνητου και ενεργοποιούν το σύστημα των φρένων εφόσον αντιληφθούν ότι είναι σταματημένο.

Πηγή: gocar.gr

This entry was posted in ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ. Bookmark the permalink.

Comments are closed.