Μάλλον δεν κατάλαβες με που ήρθες!
Αλέξανδρεεεε
Ναι Γιάννη και εγώ αυτό πιστεύω, κάτι ενημερώνει λάθος, τώρα είναι θερμοκρασία μπαταρίας ? ρεύμα ? τάση ? πάντως το αυτοκίνητο το ξαναλέω νιώθει κάποια ''απειλή'' και κλειδώνει για προστασία....και το γεγονός του restart με την μπαταρία υποδηλώνει οτι στο reboot του software, δεν βρίσκει κάποιο πρόβλημα.
Πάντως είναι άξιο λόγου και θα το καταγράφουμε από εδώ βήμα-βήμα...είστε δυνατή παρέα παιδιά, συνεχίστε..
Υ.Γ.πήρα Γάλλο για αυτοκίνητο αντικατάστασης και κλαίω ήδη !!!!
Φυσικά μιλάμε με εικασίες σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά νομίζω πως το σύστημα δεν "κλειδώνει" για λόγους ασφαλείας με την έννοια κλοπής κλπ,
ή κάποιας υπερφόρτωσης, θαερμικρασίας κλπ.
Γιατί αν ήταν θέμα απειλής κλοπής, το καταγράφει και με την επανασύνδεση της μπαταρίας δεν κάνει reboot σαν αν μην συνέβη ποτέ τίποτα.
Επίσης αν ήταν θέμα προστασίας (υπερφόρτωση κλπ) θα έδινε την πληροφορία και θα την διέκοπτε.
Εδώ το πρόγραμμα κολλάει και δεν κάνει τίποτα, ούτε καν ανοίγει τις πόρτες.
Τι σόι προστασία είναι αυτή ...
Τα αυτοκίνητα έχουν πολλούς υπολογιστές, και πολλά can-bus.
Στα VW το κύριο, αυτό της μηχανής είναι στα 500 kb/s και έχει όλα όσα την αφορούν
(αυτόματο κιβώτιο, ABS, ESP και στην περίπτωση μας μπαταρία, ηλεκτρικό μοτέρ κλπ).
Και ο(ι) υπολογιστής(ές) του έχει σύνδεση και με τα άλλα can-bus (στα 100 kb/s),
για να δίνει και να παίρνει τις διάφορες πληροφορίες στο immobilizer, convenience κλπ.
Αν λοιπόν για κάποιο λόγο υπάρχει ένα emergency (πχ στην φόρτιση) και η ECU της μηχανής στείλει κάποιο μήνυμα,
συνήθως έχει προτεραιότητα και "καλύπτει" οποιοδήποτε άλλο.
[Μάλλον πάει μακρυά να εξηγήσω πως δουλεύει η προτεραιότητα,
αλλά κρατήστε πως αυτό με την μεγαλύτερη προτεραιότητα μπλοκάρει τα άλλα μέχρι να αποσταλεί)
Οπότε αν για κάποιο λόγο (bug προγράμματος) η ECU της μηχανής "κολλήσει" σε κάποιο loop και στέλνει συνέχεια το ίδιο μήνυμα,
μπλοκάρει την λήψη ΟΛΩΝ των άλλων.
Έτσι αν πχ η μονάδα ασύρματης λήψης πάρει σήμα από το κλειδί για να ανοίξει την πόρτα,
στέλνει στον δικό της μικροϋπολογιστή εντολή να στείλει το σχετικό μήνυμα.
Το οποίο φυσικά δεν φεύγει ποτέ, αφού το can-bus είναι κατηλειμένο από το επαναλαμβανόμενο σήμα της μηχανής.
Το ίδιο θα γίνει αν πατήσουμε ένα κουμπί στο τιμόνι, ένα στην πόρτα αν ανοίξουμε κάποιο παράθυρο κλπ.
Αντίθετα η οθόνη έχει μια ας πούμε αυτόνομη λειτουργία, είναι η οθόνη ενός υπολογιστή.
Αυτή θα δουλεύει με όσα "περιέχει" ο υπολογιστής, αλλά η επικοινωνία του υπολογιστή με τους υπόλοιπους θα είναι επίσης μπλοκαρισμένη.
Κάτι τέτοιο μπορώ να φανταστώ για την συμπεριφορά που περιγράφεται για το εν λόγω αυτοκίνητο.
Και δεν καταγράφεται κάτι, γιατί όλοι οι υπολογιστές που δεν τους "αφορά" το επαναλαμβανόμενο μήνυμα δεν του δίνουν σημασία,
περιμένουν κάτι "δικό τους" το οποίο δεν έρχεται ποτέ.
Από την άλλη φαίνεται πως αυτός που τον αφορά το μήνυμα δεν έχει πρόβλεψη "ένδειξης" ότι κάτι επαναλαμβάνεται.
Οπότε
ΑΝ είναι κάτι τέτοιο, βάζοντας ένα can-bus reader την ώρα που συμβαίνει το πρόβλημα θα μπορούσε να γίνει διαπίστωση του τι γίνεται.
Η άλλη περίπτωση είναι να έχει κάποιο bug το πρόγραμμα στην μονάδα convenience που δέχεται τα μηνύματα της μηχανής,
και με κάποιο συνδαυσμό να μπαίνει σε ένα loop όπου προφανώς δεν διαβάζει άλλα.
Αυτά στέλνονται από τις περιφερειακές μονάδες,
αλλά επειδή δεν διαβάζονται δεν εκτελούνται και οι ανάλογες εντολές.
---
Τα bugs στα προγράμματα είναι συνήθως αβλεψίες για τις πιθανότητες διαφόρων συνδυασμών των δεδομένων.
Τα οποία μπορεί να είναι γιατί κάποιος δεν σκέφτηκε πως μπορεί να υπάρξουν οι συνδυσαμοί,
οπότε και δεν ελέχτηκαν ποτέ.
Οι έχοντες BZB θα θυμούνται τον ξαφνικό ... θάνατο της αντλίας υψηλής σε εκκίνηση από στάση.
Καθαρό bug προγράμματος ...